All About Alcatraz! (En de rest van San Francisco) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Romy - WaarBenJij.nu All About Alcatraz! (En de rest van San Francisco) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Romy - WaarBenJij.nu

All About Alcatraz! (En de rest van San Francisco)

Door: Romy

Blijf op de hoogte en volg Romy

12 Mei 2019 | Verenigde Staten, San Francisco

Hi there!

Wederom een vroege ochtend voor ons - waarschijnlijk blijft dit de rest van de komende twee weken ook zo. Om 6 uur al op want we moesten op tijd bij Pier 33 zijn om te boarden voor Alcatraz. Binnen drie kwartier stonden we bij de bushalte (persoonlijk record!) en kon de dag beginnen. We hebben eerst nog heerlijk ontbeten bij de iHOP (International House of Pancakes) en toen was het snel door lopen naar Alcatraz Cruises.

En zo gingen we met de ferry naar het wereldberoemde Alcatraz. We waren met de eerste ferry gegaan dus het was nog vrij rustig op het eiland. De park rangers vertelde ons dat er van alles te doen was en dat er zelfs een oud-gevangene was om een boek te signeren. We liepen langs alle meeuwen en oude legerbarakken en -woningen naar het cellenblok. Daar kregen we een interessante (Nederlandse!) audiotour door het hele gebouw. We hoorden over de bekende gevangenen zoals Al Calpone en de ontsnappingspogingen maar ook over het leven van de bewaarders die er woonden. Het was erg indrukwekkend en zeker een aanrader voor iedereen die nog een keer naar San Francisco gaat!

Het was al weer vier uur verder toen we de ferry terug naar het vaste land namen. Vanaf Pier 33 gingen we naar het bekende Pier 39 - het restaurant en souvenirwinkeltjes walhalla voor toeristen. Het leek wel een pretpark maar ja, ik moest en zou één van mijn all-time favoriete dieren zien: de zeeleeuwen. Uiteindelijk hadden we ze gevonden en ik was helemaal gelukkig. Snel even een broodje gegeten en weggevlucht van de drukte. Volgende stop was een van m’n moeder’s must do’s: Lombard Street (de zig zag straat) Alleen jammer van al die hele steile heuvels die naar Lombard Street - vonden onze beentjes niet zo fijn! Na wat foto momentjes hebben we de bus naar China Town gepakt, dat viel een beetje tegen maar goed, ook weer gezien.

Onze benen vroegen om even pauze dus vlakbij Union Square hebben we even koffie en thee gedronken. De serveerster was een beetje verward omdat we om heet water vroegen (hier altijd tea for free!) en was erg nieuwsgierig wat we er mee gingen doen. Ik heb daarna een ijsje bij Amorino gehaald - daar maken ze een bloem van je ijs - en daarna nog even naar een winkelcentrum geweest want ik wilde geurkaarsen van Bath and Body Works hebben. Bij het winkelcentrum gelijk lekker gegeten en omdat we vandaag bijna 13 km en heel veel heuvels hadden afgelegd, gingen we op tijd naar hotel. Nu lekker gedoucht en op tijd naar bed.

Oh ja, ken je de grap van de wereld beroemde cable cars die hier rondrijden? Nou, die reden niet. Tenminste, er rijdt er hier een in plaats van twee, waardoor de tram elke keer stampvol zit en dat vonden we toch maar zonde van onze tijd. Gelukkig was er wel een stilstaande cable car, konden we toch nog even doen als of.

Morgen staat de eerste echte rit op het programma want dan gaan we naar het kustplaatsje Monterey.

Voor oma: een hele fijne moederdag, we missen je!

xoxo

• 12 Mei 2019 - 05:10

Chantal Luca Nova:

Wow echt zo leuk om te lezen!!
    Jullie maken echt een fantastische reis....
    Nu al zulke leuke dingen gezien en dan zijn jullie nog niet eens op de helft!!
    Veel plezier nog en wij lezen vrolijk verder!

• 12 Mei 2019 - 06:52

Monique:

Herkenbaar allemaal en leuk om te zien dat jullie dezelfde plekken bezoeken, slim van de buskaartjes, wij hebben toen alles lopend gedaan! Ja die tram stelt echt niet veel voor hè maar ach je hebt San Francisco niet gezien als je daar niet in bent geweest hihi. Veel plezier nog en ben benieuwd hoevaak ik nog ga zeggen hè dat hebben wij ook gezien

• 12 Mei 2019 - 13:15

Linda:

Ooo ik voel met jullie mee. Onze benen waten ook niet blij met ons toen we daar liepen. Maar leroy moest en zou daar ook heen gaan. Heel veel plezier. Xx linda

• 12 Mei 2019 - 16:21

Leonie:

Wat een leuk verslag weer en wat hebben jullie weer veel gezien! Veel plezier morgen in Monterey!X

• 12 Mei 2019 - 16:34

Hugo:

Hallo vakantiegangers!
    Wat een feest van herkenning, super leuk om het te lezen en jullie foto's te zien.
    Is idd vanaf waterkant een klim naar Lombard Street... geen grapje. Wij waren te ver doorgereden met de tram en moesten die zelfde klim doen...

Heel veel plezier met de nieuwe dag.

Groetjes van Syl en me.

• 12 Mei 2019 - 17:56

Peter Wardenier:

Verbaast me dat er maar 1 cable tram rijdt. Ik was van mening dat er nog 3 lijnen relatief in gebruik waren. Deels voor forenzen maar grotendeels voor toeristen. Maar niet dus.