Op naar MOMterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Romy - WaarBenJij.nu Op naar MOMterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Romy - WaarBenJij.nu

Op naar MOMterey

Door: Romy

Blijf op de hoogte en volg Romy

13 Mei 2019 | Verenigde Staten, Monterey

Hey allemaal!

Vandaag hebben we San Francisco gedag gezegd en begon onze eerste autoreis naar het vissersdorp Monterey. Na een snel ontbijt bij Peet’s Coffee hebben we de koffers ingepakt en ingeladen. Om 8 uur zijn we vertrokken richting Cabrillo Highway 1.

De uitzichten vanaf Cabrillo Highway 1 waren zo geweldig mooi. Aan de ene kant hoge bergen met bossen en aan de andere kant de blauwe Stille Oceaan. Er waren om de haverklap strandjes met kliffen en rotsen. Eigenlijk wilden we overal wel even stoppen maar bij elke State Beach die we tegen kwamen, moesten we betalen. Dus dan maar even snel bij de mooiste plekjes gestopt om een foto te maken. Het was vooral leuk toen moederlief wilde stoppen en er achter kwam dat het toch wel heel hoog was.

Na een paar uur kwamen we aan in Monterey. Omdat we pas later konden in checken zijn we gelijk weer de auto ingestapt en vertrokken naar de 17 Mile Drive in Pebble Beach. Deze weg gaat langs de kust en door de bossen van Monterey en Carmel. Ook hier weer een erg mooi uitzicht met alle stranden en rotsen. En, vandaag weer zeeleeuwen gespot, alleen dit keer iets verder weg bij Bird Rock.

Nadat we de 17 Mile Drive hebben afgereden zijn we naar het nabijgelegen dorpje Carmel by the Sea gegaan. Langs alle heuvels staan daar de meest schattige Efteling achtige huisjes. We hebben daar een broodje gegeten en zijn daarna naar Carmel Mission gegaan. Deze kerk is in de 18e eeuw gesticht door een Spaanse missionaris en binnen in was zelfs de eerste bibliotheek van Californië. Vandaag hadden we gelukkig want in plaats van een vaste entreeprijs te betalen, mochten we zelf een donatie doen.

Na nog even in het stadje te hebben gewandeld zijn we terug gereden naar het hotel. De zon scheen volop dus we hebben even buiten gezeten op ons terras bij het zwembad. Rond zes uur en wat research op internet gingen we naar Monterey’s Fish House voor het avondeten. Aan de buitenkant zou je er zo langs rijden maar volgens locals die net als ons buiten aan het wachten waren (het restaurant zat namelijk helemaal vol) was het heerlijk. Nou, dat klopte wel. Heerlijk gegeten en daarna langs Fisherman’s Wharf en Cannery Row gereden.

Vandaag hebben we dus weer veel gedaan maar toch op een chille manier. Het was ook wel nodig na zoveel lopen in San Francisco! Morgen hebben we een lange rit voor de boeg: bijna 8 uur! Waarschijnlijk nog wel langer want we hebben weer veel stops gepland.

Oh ja en het was vandaag nog moederdag - daar herinnerden de Amerikanen ons om de haverklap aan als we ergens binnen liepen - maar het moederdag cadeau krijgt moederlief pas na de vakantie: een foto van deze reis op canvas. Nog een keer fijne moederdag, mam, love youuu.

Wij gaan maar weer snel slapen zodat we morgen op tijd in Los Angeles zijn!

xoxo

• 13 Mei 2019 - 04:27

Louise:

Super !
    Wordt een vakantie om nooit tr vergeten

• 13 Mei 2019 - 16:28

Karin:

Wat gezellig om te lezen allemaal. En leuke foto’s xxx Karin

• 17 Mei 2019 - 07:59

Hugo: