San Francisco: Big Apple van de West Coast - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Romy - WaarBenJij.nu San Francisco: Big Apple van de West Coast - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Romy - WaarBenJij.nu

San Francisco: Big Apple van de West Coast

Door: Romy

Blijf op de hoogte en volg Romy

11 Mei 2019 | Verenigde Staten, San Francisco

Hello hello hello!

De dag begon voor ons al vroeg, want ja jetlag en alles. Vier uur vonden we toch nog iets te vroeg maar om zes uur besloten we toch maar uit bed te gaan. Even met het thuisfront gecommuniceerd en klaar gemaakt voor een lange dag San Francisco.

Onze eerste stop: de Apple Store. Ja, jullie lezen het goed. In Nederland was de telefoon van vaderlief kapot gegaan en na een afspraak bij de Apple Store in Den Haag was het toestel weer gemaakt. Maar toen viel de telefoon een dag later als nog uit maar ja, toen konden we niet meer langs Den Haag. Dus hebben we hier maar een afspraak gemaakt. Na een ontbijt bij Denny’s gingen we naar de winkel en na wat controles kregen we een nieuwe telefoon mee voor $150 in plaats van $350. (Lisa de Apple Genius had zich vergist).

Met nieuwe telefoon op zak gingen we op pad naar de Painted Ladies, de bekende gekleurde Victoriaanse huizen. Ondertussen hebben we een telefoonkaartje gescoord en een dagkaart voor de bus. Die bus is hier hard nodig want anders overleven onze voeten het niet met al deze heuvels. Na de Painted Ladies snel even geluncht en toen met bus nummer 2 naar het Paleis van de Schone Kunsten. Dit stond hoog op mijn lijstje want het is even wat anders dan de wolkenkrabbers.

Toen was het tijd voor de ultieme toeristentrekker van San Francisco: de Golden Gate Bridge. Alle toeristen die we in sommige delen van SF misten, waren hier allemaal verzameld. Gelukkig zit het weer vandaag erg mee en hadden we een strakblauwe lucht zonder wolken, perfect voor alle foto’s die we gingen maken. Natuurlijk hebben we ook nog even op de brug zelf gelopen (was vooral leuk als de brug ging schudden en moeders daarvan schrok) en toen hadden we het wel weer gezien. Nou, ik vooral want mijn haar waaide alle kanten op behalve de goede.

Het was ondertussen alweer bijna zes uur dus wederom pakten we de bus, dit keer richting Fisherman’s Wharf. Daar zagen we Applebee’s, die we nog kennen van onze reis naar New York, dus om nog even in de Apple sferen te blijven, gingen we daar eten. Na het eten, je raadt het al, de bus gepakt naar het hotel. Het is hier nog vrij vroeg op de avond maar we zijn moeeee. We hebben er vandaag bijna 14 km op zitten dus de wandelschoenen gaan bij ons uit en de pantoffels aan.

Bedankt voor de reacties die we tot nu toe hebben gekregen! Super lief!

Wij gaan zo slapen, morgen weer vroeg op om naar Alcatraz te gaan!

xoxo

• 11 Mei 2019 - 06:28

Piet Wemmers:

gaaf man lekker genieten gelijk heb je en veel plezier daar nog

• 11 Mei 2019 - 10:57

Peter Wardenier:

Alcatraz staat bij mij ook op bucket list

• 12 Mei 2019 - 16:14

Leonie:

Jullie hebben wel heel veel gezien vandaag. Kan me voorstellen, dat het na zo'n drukke dag heerlijk is om je wandelschoenen te verruilen voor de pantoffels!