Hello from San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Romy - WaarBenJij.nu Hello from San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Romy - WaarBenJij.nu

Hello from San Francisco

Door: Romy

Blijf op de hoogte en volg Romy

10 Mei 2019 | Verenigde Staten, San Francisco

Hey allemaal!

We zijn al heel wat uurtjes onderweg maar eindelijk aangekomen in San Francisco! Vanochtend waren we ruim op tijd op Schiphol en binnen no-time door de douane - tot verbazing van ons alle drie. Toen hadden we drie uur de tijd om te shoppen en te eten dus dat hebben dan ook gedaan! Alles verliep vrij soepel en voordat we het wisten, zaten we in het vliegtuig naar San Francisco!

Toen begon de 11 uur durende reis, maar gelukkig was er genoeg entertainment op de schermen in de stoelen voor ons. Oh ja, en slapen, wel zo handig. De uren vlogen letterlijk voorbij en tussen al het gratis eten en drinken door (thanks United!) waren we er al bijna. Helaas, net voordat we wilden landen, stegen we weer op omdat er een ander vliegtuig in de weg zat (thanks Turkish Airways). Dus nog een rondje gedaan boven the Bay Area voordat we uiteindelijk landden.

Als je dacht dat je dan klaar was, heb je het zeker mis want toen begon de altijd leuke Amerikaanse grenscontrole. Oftewel, een depressieve versie van de Efteling wachtrijen. In eerste instantie dachten we er snel doorheen te gaan want we konden zelf onze paspoorten scannen. Helaas pindakaas! Weer terug de rij in! Dit keer niet voor 20 minuten, maar voor twee hele uren. Het sloeg nergens op, want was je bij de ene rij bijna aan de buurt, werd je gedwongen om naar de rij voor Amerikaanse burgers te gaan. (Waar ook nog Amerikanen gingen zeuren dat ze wel een kwartier moesten wachten door alle toeristen). Het was dus een heel gedoe en onze koffers waren inmiddels allang van de band af (mijn kofferriem is ook weer eens zoek gegaan) maar we waren er! Gelukkig ging de autoverhuur een stuk sneller en hebben we nu een hypermoderne auto (incl. usb opladers op de achterbank en bluetooth voor m’n afspeellijsten, vind ik fijn!)

En zo reden we, met wat zoeken, San Francisco binnen. Even snel wat gegeten na het inchecken bij het hotel en nu snel slapen!

xoxo

• 10 Mei 2019 - 06:17

Karin Wemmers:

Sjonge, na bijna door je voegen te zijn gestort zeg, eindelijk dan begonnen. Top.
    Heel veel plezier,
    Gezellig om mee te reizen op de bank, hihi

• 11 Mei 2019 - 10:49

Peter Wardenier:

Jammer van de lange wachtrijen. Ik neem aan dat je uiteindelijk wel je koffer heb gevonden.

• 12 Mei 2019 - 16:26

Hugo:

Wat leuk om jullie verslag te volgen Romy.
    En uiteraard een vraag van een man die belangstelling heeft voor de USA car.
    Wat hebben jullie voor een merk auto???

Veel plezier verder...