It's getting hot in here... - Reisverslag uit Firenze, Italië van Romy - WaarBenJij.nu It's getting hot in here... - Reisverslag uit Firenze, Italië van Romy - WaarBenJij.nu

It's getting hot in here...

Blijf op de hoogte en volg Romy

04 Juli 2014 | Italië, Firenze

Ciao tutti!
Vandaag was officieel een van de warmste dagen uit de geschiedenis van mijn bestaan. De dagen hiervoor waren ook al warm vandaag was toch echt het toppunt. De dag begon met een bezoek aan de San Spirito, een kerk aan de andere kant van de Arno. Van buitenaf gezien was de kerk best saai (kale gevel, geen versieringen of iets dergelijks) maar van binnen was de kerk supergaaf! Allemaal groen en rood marmer en een rijk versierd altaar. Technisch gezien mocht je daar geen foto's maken maar m'n moeder ging als James Bond 2.0 vanuit naar tas toch foto's maken - de kerk was van binnen echt heel mooi dus ja, het kon niet anders. We hebben ook een mooie kaars aangestoken voor de opa van Nadieh en Mike, om speciaal vandaag even aan de familie te denken.
Toen gingen we verder naar het Palazzo Pitto, een enorm paleis dat ooit aan de Medici toebehoorde en waar nu maar liefst 8 musea gevestigd zijn! Daar hebben we de Galleria Palantina, de hoofdcollectie met enorm veel schilderijen en beelden van o.a. Rubens, Rafaël en Canova, en de Appartamenti Reali, de staatsievertrekken, bezocht. Nog even geluncht bij het museum café (pizza -deze keer wél warm- voor m'n moeder en ik zat aan de tosti) voordat we de Boboli tuinen bezochten. En met de zon recht op de tuinen, vertrokken we bergopwaarts. Veel van de tuinen hebben we niet gezien want het was heet! En om dan nog hele heuvels (van niet 2% omhoog maar wel 40% voor ons gevoel) te gaan beklimmen... We hebben een tijdje uitgerust in de schaduw en van het uitzicht over Florence genoten en daarna besloten we om de bus te pakken naar het hotel. Eenmaal in het hotel hebben onder de airco een siësta gehouden want door al die hitte waren we kapot moe. Na onze siësta zijn we vertrokken naar de Uffizi galerij. In het U-vormige museum hebben we werken van o.a. Caravaggio, Titiaan, Rafaël en Botticelli bewonderd. Het museum was tot 9 uur open dus het was lekker rustig en geen irritante bustours die voor je neus gaan staan als je een foto wil gaan maken. Na het museum hebben we nog door de straten van Florence gelopen, op zoek naar een restaurant om te gaan eten. Ik met mijn falende richtingsgevoel wilde natuurlijk precies de andere kant op lopen maar gelukkig had ik een HelenHelen bij de hand die er voor zorgde dat we veilig aan kwamen bij een restaurant. Na het eten van wederom een bistecca zijn we naar het hotel gelopen om daar moe in slaap te vallen.

De wifi in het hotel is echt bagger, de eerste paar dagen hadden we nog wifi op de kamer maar die is nu helemaal verdwenen. We zitten dus noodgedwongen in de lobby en vandaar de latere update van de derde dag in Italië!

xoxo
Romy.

• 05 Juli 2014 - 21:13

George:

wel balen dat Wi-Fi het niet doet. wel gaaf dat jullie veel kunnen zien. liefs