Soho, nog één keer Central Park en (levende) kunst - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Romy - WaarBenJij.nu Soho, nog één keer Central Park en (levende) kunst - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Romy - WaarBenJij.nu

Soho, nog één keer Central Park en (levende) kunst

Door: Romy

Blijf op de hoogte en volg Romy

25 Februari 2013 | Verenigde Staten, New York

Vandaag zijn weer wat vroeger opgestaan want dit was de laatste hele dag in New York (neeeheeee, ik wil nog niet weg!) jammer genoeg. Na wederom een skype sessie met oma en het ontbijt zijn we vertrokken naar SoHo, een superleuk deel van Lower Manhattan. In die buurt waren allemaal oude gebouwen met gietijzeren trappen en winkeltjes. En dan denk je natuurlijk, alle dure winkels zitten op 5th Avenue, maar nee! Chanel, Dior, Tiffany's & co, het zit allemaal in SoHo. Supergezellige buurt dus en het was er een stuk rustiger dan in Midtown Manhattan.

Na Soho zijn we doorgegaan naar Washington Square Park, een klein park met een (nu droogstaande) fontein en triomfboog. Daar hebben we nog even in de buurt rond gelopen en toen zijn we met de metro naar het MoMA (Museum of Modern Art) gegaan. Normaal ben ik niet zo van de moderne kunst maar hier hingen o.a. Warhol en van Gogh en laten nou dat twee van mijn favoriete schilders zijn! Ook The Scream van Edvard Munch en verschillende schilderijen van Picasso en Mondriaan waren in het MoMA te zien. Toen was het even brainstormen geblazen: wat gaan we nu nog doen? We hadden namelijk alle highlights van New York al gehad, dus what to do now? Daarom besloten we om naar Central Park te gaan en ondertussen even bij The Plaza (een enorm en duur hotel aan 5th Avenue) te stoppen. Op weg naar Central Park, liepen we ook nog even langs de Abercrombie and Fitch en ik keek even naar binnen... Stond me daar toch echt een Abercrombie model mét sixpack! Dus ik vloog die winkel binnen en met het model op de foto geweest, nu kon m'n reis naar New York helemaal niet meer stuk! Hierna zijn we wat gaan drinken bij één van de restaurantjes in (ik herhaal IN) hotel The Plaza. Toen zijn we maar weer gaan lopen door Central Park In het park nog even naar de schaatsbaan gekeken en de eendjes gevoerd (want dat moet natuurlijk ook gebeuren). Het was alweer bijna etenstijd dus zijn we weer naar Applebees gegaan, want dat was goed bevallen gisteren (en die heb je niet in Nederland!). A het eten hebben we nog wat souvenirs gescoord en toen wat vroeger naar het hotel gegaan, om o.a. de koffers in te pakken.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik nog helemaal niet weg wil morgen (al mis ik wel het Nederlandse eten af en toe). Het is hier zooo gaaf! Met elke stap die ik zet lijkt of ik in een film loop en de mensen zijn zo aardig! SoHo was een leuke verrassing, ik had namelijk niet verwacht dat het zo'n leuke buurt zou zijn. Al met al was dit een van de geweldigste weken uit m'n leven (okee, ik moet nog een dag maar das maar een halve dag dus dat telt niet helemaal) en zoals ik al eerder zei, ik wil hier nooooit meer weg! Maar ik zou wel moeten want anders moeten m'n vrienden en familie (en vooral m'n oma natuurlijk!) ook allemaal hiernaartoe moeten verhuizen en dat is ook weer zo'n gedoe haha.

Iedereen die een reactie heeft achter gelaten, hartstikke bedankt! Ik vond het erg leuk om elke dag jullie reacties te lezen! Ook degenen die m'n blog wel hebben gelezen maar geen bericht hebben achtergelaten, bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen!

Nou, aan elke speech komt een eind, dus ook aan die van mij! Morgen kunnen jullie m'n laatste blog verwachten! (En heeel misschien dat ik van de week nog wat schrijf, dat ik dan besef dat ik er écht ben geweest).

xoxo
Romy

  • 25 Februari 2013 - 05:29

    Romy :

    Hey guys!
    Als jullie de foto's van vandaag willen zien, moeten jullie teruggaan naar het vorige fotoalbum (van Phantom is singing in the rain)! De site loopt namelijk de hele tijd vast, ik verander ze van de week wel een keer (samen met de titels).

    xoxo Romy

  • 25 Februari 2013 - 07:03

    Leonie:

    Good morning! Helaas zit jullie verblijf in NY er weer bijna op( snik,snik) Ik kan me voorstellen dat je daar nog wel zou willen blijven, want er is nog genoeg te beleven en te zien. Jullie kunnen in ieder geval terug kijken op een mooie vakantie en wie weet kom je er nog eens! Ik vond het erg leuk om jullie belevenissen te volgen via je blog en ik heb er van genoten. Geniet nog even van de laatste uurtjes in NY en goede reis terug.
    Love and goodbye!X

  • 25 Februari 2013 - 08:36

    Oma:

    Good morning kinderen.Zo de laatste dag alweer yesss fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad maar kom nu maar naar huis.Genoeg is genoeg.Je hebt weer een leuk verhaal geschreven Romy.Thuis fijn Gossip Girl kijken dan kun je nog ff nagenieten van alles wat je hebt gezien.Ik vond het ook wel gezellig bij Applebees haha jammer dat Skype weer weg viel.Probeer vandaag nog de laatste dollars uit te geven (ook belangrijk) en geniet nog maar van die laatste uren.Ik ga zo HOLLANDS eten halen voor jullie.Ik hoor je nog wel op Skype.Groetjes en dikke xxx

  • 25 Februari 2013 - 09:45

    Annemarie:

    Wat een geweldige week hebben jullie gehad . Heel veel gezien ,en lekker geshopt. Nu nog even en dan naar oma en het prakkie ;)) Dan heerlijk nagenieten . Fijn dat je deze verslagen heb, ik denk dat je anders niet meer weet wat je allemaal gezien hebt. Geniet nog even xxx

  • 25 Februari 2013 - 10:01

    Diana, Jeroen, Diante, Edu:

    Hoi. Ik vind het inderdaad erg leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven. Ik word er wel een beetje jaloers van hoor. Geniet nog eventjes van jullie halve dag in NY en we zien jullie binnenkort en dan willen we de gesproken versie nog een keer horen. Xxxx

  • 25 Februari 2013 - 13:16

    Erica:

    Bedankt voor je mooie verslag! Veel plezier vandaag en een goede terugreis.

  • 25 Februari 2013 - 15:26

    Marieke:

    Lieve schatten,

    Jullie gaan alweer bijna naar huis.
    Wel een geweldige tijd gehad!
    Wat zal je veel te vertellen hebben Romy.
    Om de blog te lezen was erg leuk! Je verteld het ook allemaal zo boeiend.
    Wij krijgen er zo ook zin in!
    Maar wij dromen nog lekker verder.
    Misschien in de toekomst met Sanne.
    Hele goede reis terug en tot gauw.

    Xx Marieke

  • 25 Februari 2013 - 19:32

    Maud:

    YESSSSSSSS mn dinnetje komt weer naar huis!
    Jeetje wat ben ik jaloers op jou zeg... Een superleuke week gehad, een superleuke blog geschreven.. NEW fucking YORK. En wat zegt ze dan... ' ik mis het nederlandse eten wel af en toe ' .. gek kind! Een hele fijn terugreis en tot snel!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romy

Actief sinds 13 Feb. 2013
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 13622

Voorgaande reizen:

09 Mei 2019 - 26 Mei 2019

USA Roadtrip

02 Juli 2014 - 10 Juli 2014

Bella Italia!

20 Februari 2013 - 26 Februari 2013

New York!

Landen bezocht: