I made it! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Romy - WaarBenJij.nu I made it! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Romy - WaarBenJij.nu

I made it!

Door: Romy

Blijf op de hoogte en volg Romy

21 Februari 2013 | Verenigde Staten, New York

Getoeter, sirenes, broeikasgassen en vooral heel veel wolkenkrabbers: het is zover, ik ben in New York!
Vanochtend kwamen we aan op luchthaven Zaventem, bleek dus dat we best vroeg daar waren (de mensen van de United Airlines waren er nog niet eens klaar voor)! Na een kruisverhoor (waar gaat u heen? Waarom gaat u daarheen? Heeft u ets van vreemden aangepakt? Blah blah blah) hebben we nog even op Brussel Airport wat gedronken en toen was het rond 9:00 boarding time! Ondertussen waren we ook nog Vlamingen tegen gekomen die in hetzelfde hotel zitten als wij. Rond tien uur vanochtend (Brusselse tijd) gingen we de lucht in. En wow, ik houd van United Airlines! Ze hebben een scherm in iedere stoel gemonteerd met daarop allerlei muziek, films en games. Ik verveelde me dus totaaaal niet! Dus na Dark Shadows, Wreck-It Ralph en Hotel Transylvania kwamen we aan op Newark, rond 12:00 (New Yorkse tijd). Lekker vroeg dachten we. Niet dus, op een of andere manier waren de deuren van de bagageruimte niet open te krijgen dus moesten we heeeeel lang wachten tot we naar het volgende checkpoint konden (pffff wat een gedoe allemaal in Amerika, vingerafdrukken laten maken, bagage laten checken, formulieren invullen....). Uiteindelijk stonden we met de Vlamingen buiten en ze vroegen of ze misschien mee konden met onze bus naar het hotel. Okee, prima, maar het gebeurde dus zo dat zij eerder vertrokken waren dan wij. Dat was niet plezant kan ik je vertellen! Het ergste nog was dat we een halfuur vertraging kregen met de bus aangezien onze chauffeur aan het treuzelen was.
Toen was het rond een uur of drie eindelijk zover: op naar New York! Aangezien Times Square één blok verderop ligt, gingen we daar als eerste naartoe. Supergaaf daar met al die reclame maar kooooouuuud! Je waaide bijna letterlijk uit je sokken! Toen zijn we over Broadway naar Bryant Park en The New York Public Library gegaan. In de bibliotheek was gratis wifi dus even met oma geskypet (aangezien het bij jullie toen alweer bijna twaalf uur 's nachts was). Vervolgens raceten we naar Tiffany's, want die ging om 19:00 dicht. Wow, het gebouw is dus zes hele verdiepingen hoog (dat zeiden ze niet in Breakfast At Tiffany's!) en suuuupermooi! Daar heb ik met een deel van m'n verjaardagsgeld een locket (soort van bedel in de vorm van een hartjesslot) gekocht en ook nog even gekeken naar de verlovingsringen (je weet het namelijk maar nooit :) ). Toevallig zat de Abercrombie and Fitch tegenover Tiffany's dus daar zijn we ook even langs geweest. Helaas geen jongens met sixpacks maar wel een superleuk vest gescoord! (En maar liefst vijf hele minuten gepraat met een knappe A&F medewerker, helaas geen telefoonnummer gekregen). Kapot moe en met enorm veel honger zijn we uiteindelijk in de McDonalds beland. Amerikaans kwaliteitseten jongûh!
En nu ga ik heeeeeel snel slapen want ik ben bijna 24 uur wakker!

xoxo
Romy.

  • 21 Februari 2013 - 10:19

    Jeany:

    Leuk verhaal Romy! Ben benieuwd naar het volgende verhaal! Geniet ervan! Groetjes Jeany

  • 21 Februari 2013 - 11:11

    Oma:

    Hallo schatteke,terwijl jullie nog slapen is de dag hier al een poosje bezig.Best al veel gedaan en gezien en gekocht daar.Het is hier net zo koud als bij jullie hoor.Maar ik moest sowieso binnen blijven want er stond hier een heeele grote kaars te branden tijdens jullie vlucht.Ik ga nooit meer zo lang(mee) vliegen hoor ik was toto.Maar na jullie gezien en gesproken te hebben en met pil en neut heb ik lekker geslapen pff.Ik ben benieuwd wat jullie vandaag gaan doen,zal best wel een vermoeiende dag worden.Was zeker wel feest bij de Mac haha want in NL komen jullie daar nooit.Ik ga nu ff m'n hh taken doen tja.. Geniet vandaag en ik hoor nog van jullie Skype ? We zien wel.Groetjes en liefs en dikke kus.

  • 21 Februari 2013 - 12:16

    Chantel:

    Ook ik haal net zoals je oma even diep adem want ik ben blij dat jullie veilig aangekomen zijn, vervelend van de vertraging maar dat is zo vergeten als je tussen die machtig mooie grote gebouwen staat.
    Als tifany zo groot is dan moet je vast nog een keer terug, mmm vervelend hooooor hihihi. Als je gaat mag je de verlovingsringen afdeling gewoon overslaan want die heb je nog laaaaannnnngggg niet nodig hahaha. En romy hoe cool is het om te bedenken dat onze prinses Maxima daar heeft gewerkt. wij wachten met spanning je volgende blog af en natuurlijk zijn alle pica`s welkom. Ik hoop dat je geen last heb van een jet lag en lekker heb geslapen. x

  • 21 Februari 2013 - 13:03

    Oma:

    Good morning daar in the Big Apple.Ik ga lunchen en jullie ontbijten ha.Maak er een mooie dag van.dikke xxx

  • 22 Februari 2013 - 00:10

    (Schone)moeder:

    Hallo jongen van harte gefeliciteerd,beetje vreemd hier al jarig en daar nog niet.Maar als je er problemen mee krijg gooien we het wel in de groep als je thuis ben.Nou proost hoor ik neem een neut.dikke

  • 22 Februari 2013 - 22:26

    Peter Hoefnagels:

    Leuk verslag, tof dat jullie t naar je zin hebben .Maar ja zou ook niet anders kunnen in NY. En George: van harte proficiat, Budweiser smaakt ook hoor!
    Liefs uit Helmond.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romy

Actief sinds 13 Feb. 2013
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 13633

Voorgaande reizen:

09 Mei 2019 - 26 Mei 2019

USA Roadtrip

02 Juli 2014 - 10 Juli 2014

Bella Italia!

20 Februari 2013 - 26 Februari 2013

New York!

Landen bezocht: