Zand, regen en heel veel rotsen: welkom in Page! - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Romy - WaarBenJij.nu Zand, regen en heel veel rotsen: welkom in Page! - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Romy - WaarBenJij.nu

Zand, regen en heel veel rotsen: welkom in Page!

Door: Romy

Blijf op de hoogte en volg Romy

20 Mei 2019 | Verenigde Staten, Page

Hi, hi!

Om 5 uur ging vanochtend de wekker al dus we waren al op tijd weer onderweg. We reden langs het laatste deel van de Grand Canyon naar het Desert View Point, wat nog steeds machtig mooi was. Daarna snel verder want we moesten op tijd in Page zijn voor de tour in Antelope Canyon. Het moet daar heel mooi zijn met de verschillende kleuren rotsen met het lichtinval van de zon. Maar dan moet de zon wel schijnen en wij hadden de hele dag bewolking.

Toen we er bijna waren, versprongen de kloktijden op onze telefoons opeens en het was een uur later. We hadden nog maar een half uur de tijd om bij het tour kantoor in te checken. Net op tijd kwamen we aan en er werd gezegd dat we nog een uurtje moesten wachten. Erg professioneel was het niet, want we ons melden bij iemand in een auto. Nou, oké dan maar. Het “kantoor” was een soort container op een grote vlakte en met een sterke wind waaide het rode zand alle kanten op. De wc’s waren ongelofelijk vies en ik wilde gelijk douchen met desinfectant. Het was eindelijk kwart voor twaalf en we gingen naar de ophaalplaats. Alleen, daar werd omgeroepen dat de tour van 11 uur begon! Blijkbaar gaan deze tours op de tijdzone van Page (de tijdzone van Los Angeles) dus we waren veel en veel te vroeg. Ook erg handig dat ze niet hadden gezegd dat we wel erg vroeg waren. We hoopten dan maar dat de Antelope Canyon het wel waard zou zijn, ondanks de bewolking.

Een uur later stapten we dan eindelijk in de jeep op weg naar de canyon. Onderweg weer gesocialiseerd met een vrouw die vijftig jaar geleden uit Nederland was geëmigreerd. Uiteindelijk kwamen we bij de canyon aan en gelukkig was het ook mooi met bewolking. Onze Navajo gids vertelde ons meer over het ontstaan van de canyon en waar we de mooiste foto’s konden maken. En gelukkig zijn de foto’s erg mooi geworden! Na een uur in de canyon gingen we weer terug naar de parkeerplaats en hebben we nog even in Page gegeten.

Daarna zijn we naar de Horseshoe Bend gegaan. Daar begon het enorm te waaien en regenen dus dat was een beetje jammer maar dat maakte het uitzicht niet minder mooi. De rotsen gaan hier steil naar beneden en de Colorado rivier was zo mooi blauw! Ook waren er weer gekkies die op de rand gingen staan, zitten en liggen. Alles voor de foto denken we dan maar.

Na een uurtje zijn we naar de supermarkt gegaan en daar broodjes gehaald voor het avondeten. Daar wéér Nederlanders tegen gekomen en ook even appels ingeslagen voor de vitamientjes. Het hotel is weer chill met ruime kamers en daar na het douchen onze broodjes gegeten.

Morgen gaan we naar Bryce Canyon en we zagen op de weer app dat het maar liefst vijf graden wordt morgen. Daar hadden we niet op gerekend! Hopelijk hebben we genoeg laagjes mee zodat we geen ijspegels worden. We hebben nog maar vijf volle dagen hier in Amerika en we hebben nog veel te zien!

Foto’s van vandaag staan op Facebook! Ik heb contact opgenomen met de blog contactdesk over de foto’s maar nog geen antwoord gehad. Zeker de foto’s van de Antelope Canyon zijn het waard om even te bekijken.

xoxo

• 23 Mei 2019 - 15:32

Hugo:

Super gave foto's van Antelope . Zelf hebben mijn dochter en ik het moeten overslaan omdat het toe regende. Dit staat nog op het verlanglijstje....