Brrrrrrryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Romy - WaarBenJij.nu Brrrrrrryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Romy - WaarBenJij.nu

Brrrrrrryce Canyon

Blijf op de hoogte en volg Romy

20 Mei 2019 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Gooood morning! (Voor jullie dan, hier is het al avond)

Vanochtend hadden we werkelijk waar een uitgebreid ontbijt, tot onze grote verrassing. Je kon zelf wafels maken (yay!) en er waren eieren en spek. Dat was even een upgrade van het ontbijt uit Los Angeles. Daarna snel weer de koffers gepakt en getankt voordat we op weg gingen naar Bryce, Utah.

Net als gisteren reden we over de brug langs de Glen Canyon dam. Dit was ik gisteren vergeten te melden in de blog maar het was weer leuk. Vaderlief vermeldde namelijk halverwege de brug dat dit de hoogste brug van Amerika was. Dat vond moederlief toch iets minder leuk en vandaag moest ze er wéér overheen.

We hadden gisteren op de weer apps gekeken en het vroor vannacht in Bryce. Overdag zou het maximaal vijf graden worden. Brrrr, daar hadden we niet op gerekend. Maar met extra veel laagjes aan, gingen we op pad. Het is wel uitzonderlijk dat her gisteren en vandaag zo koud was. In deze periode van het jaar is het in Arizona gewoonlijk een stuk warmer. Hebben wij weer haha. In Bryce is het een uur later (8 uur tijdsverschil met Nederland in plaats van 9 uur) dus we verloren onderweg een uur. Gelukkig halen we die morgen onderweg naar Las Vegas weer in.

Onderweg begon het eerst te regenen en hoe verder we reden, hoe meer sneeuw we zagen. Eerst was het nog een paar delen van een weiland maar langzaam kwamen er meer bergen met heel veel sneeuw. Het was net alsof we op wintersport gingen in de Alpen. Gelukkig was Bryce Canyon wel geopend ondanks de sneeuw en maar een gedeelte was gesloten.

Weer nieuwe stempels gehaald voor bij de verzameling en in de shuttle bus naar Bryce Point. Dit is het zuidelijkste gedeelte van het zogenaamde Bryce amfitheater. De ranger was erg aardig en legde goed uit wat we het beste konden zien in een dag. Daarna door gegaan naar Inspiration Point en Sunset Point. Bij Sunset Point hebben we uitleg gekregen van de verschillende lagen stenen die in de canyon bestaan. Daarna hebben we gewandeld naar Sunset Point. Ondanks de sneeuw en laaghangende bewolking hadden we toch nog mooi uitzicht. Toch ook wel apart om alle besneeuwde hoodoo’s (stenen pilaren) te zien.

Na het uitzicht bij Sunset Point trok de zon achter de wolken en begon het opeens te hagelen. Snel de bus ingestapt en na wat souvenirs te hebben gekocht zijn we de auto ingestapt naar het hotel. Daar konden we even bij komen van de kou en daarna op tijd gaan eten.

We gaan morgen weer vroeg om Zion NP te bezoeken en daarna rijden we door naar Las Vegas!

xoxo

• 21 Mei 2019 - 15:00

Anita Braat:

In Las Vegas kan hè weer lekker opwarmen hoor!

• 21 Mei 2019 - 15:45

Erica Lips:

Dank je wel voor al je verhalen. Zo kunnen we meegenieten van alle leuke en mooie dingen die jullie meemaken. Fijne reis nog verder.