Get your kicks on Route 66! - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Romy - WaarBenJij.nu Get your kicks on Route 66! - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Romy - WaarBenJij.nu

Get your kicks on Route 66!

Door: Romy

Blijf op de hoogte en volg Romy

18 Mei 2019 | Verenigde Staten, Tusayan

Hello hello hello!

Het was weer een lange dag vandaag. Om 6 uur ging de wekker en om 7 uur zaten we aan het ontbijt bij de 50’s diner. Daarna snel de koffers gepakt en zo waren we weer onderweg, dit keer richting Joshua Tree National Park. Als je denkt “oh, leuk, net zoals de album cover van
van U2!” dan heb je het mis. De naam klopt wel, maar de album cover is gemaakt in Death Valley en de boom bestaat al niet meer. Maar goed, we haalden een nationale parken pas en ik kocht een paspoort waarin je stempels van de nationale parken kan verzamelen. We reden door de rotsachtige woestijn tot we bij White Tank aankwamen en daar waren eindelijk de Joshua Trees. Het was echt zo vet om te zien dat deze bomen het al zo lang overleven in de dorre woestijn.

Na alle rotsen en bomen in het nationale park gingen we weer de snelweg op. De volgende stops waren allemaal (oude) stops langs de Historical Route 66. De eerste die we tegen kwamen was Amboy, wat letterlijk een tankstation en een verlaten motel was. Maar daar lag wel het originele logo van de Route 66 op de weg dus we moesten even stoppen. We vervolgden onze weg deels over de Route 66 en gingen daar door naar de Interstate 40.

De volgende halte was Oatman, deze ligt in de tweede staat die we deze reis bezoeken, Arizona. Daar reden we langer over de Route 66 en dat was me toch een weg. Op en af heuvels, om de vijf seconden een bocht, echt wonderlijk dat die weg hier al zolang ligt. Ik snap best wel waarom ze de Interstate hebben aangelegd. Langs de weg was gewoon helemaal niks, echt helemaal niks. Zelfs geen lantaarnpaal. Alleen maar bergen en struiken. We waren ook blij dat we hier overdag reden. Na de Route 66 rollercoaster kwamen in Oatman aan. Oatman is een heel klein dorpje waar nog oude saloons en andere Western huizen staan. Nu zitten er weliswaar toeristenwinkels in maar toch. Ook lopen er ezels random over straat dus dat was slalommen met de auto.

Het uitzicht is hier echt zo vet, hoge bergen en diepe valleien. Echt heel gaaf om te zien! Over het laatste gedeelte van de Route 66 kwamen we bij Kingman, daar hebben we even getankt voordat we de laatste 2,5 uur naar Tusayan gingen rijden. Ik heb onderweg even geslapen en voordat we het wisten waren we in Tusayan. Het hotel ziet er goed uit en we hebben nog gegeten bij een steak restaurant tegenover het hotel. Nu weer snel slapen want morgen gaan we de canyon in!

xoxo

• 18 Mei 2019 - 03:54

Anita Braat :

Geweldig Romy! Wij hebben deze reis 8 jaar geleden gedaan met de kids toen we 25 jaar getrouwd waren en alles komt weer in een film voorbij, heerlijk! Ik vond de contrasten van van de landschappen ook zo verschillend! Geniet er lekker van met je ouders; zij zullen het wel super vinden om deze reis te maken zeker met jou erbij! Dadelijk Grand Canyon :ook heel mooi! Ga je ook helikoptervlucht doen? Zeker moeite waard! Enjoy

• 23 Mei 2019 - 15:21

Hugo:

Leuk !!!
    Ook nog langs Hackberry en Seligman gekomen op R66?