Disney Day! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Romy - WaarBenJij.nu Disney Day! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Romy - WaarBenJij.nu

Disney Day!

Door: Romy

Blijf op de hoogte en volg Romy

16 Mei 2019 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hello hello hello!

Vandaag was het dan zo ver: we gingen naar Disneyland! Aangezien het ontbijt zo fantastisch was, hebben een broodje voor onderweg meegenomen en om half 9 waren we bij Disneyland! De eerste wachtrijen begonnen al bij het parkeren in de mega grote parkeer garage maar we waren met het openen van het park binnen!

Thuis hadden we de Disney Maxpass aangevraagd waardoor ik op de Disneyland app Fast Passes kon aanvragen (dan moet je op een bepaalde tijd terug komen en hoef je niet in de rij te staan). Hierdoor konden we al gelijk naar Star Tours (Star Wars simulator) en Buzz Lightyear (in een karretje met een laserpistool punten scoren) gaan. In Fantasyland in de Matterhorn Bobsleds gegaan, een nieuwe attractie voor ons!Daarna zijn we naar Toon Town gelopen, hier hebben ze een heel stadje nagebouwd in cartoon stijl en hier stonden ook de huizen van Mickey, Minnie, Donald en Goofy! Met Mickey en Minnie zijn we in hun huisjes op de foto geweest - flashbacks voor m’n ouders die 27 jaar geleden in Orlando ook met Mickey op de foto stonden.

We gingen daarna naar de “favoriet” van m’n vader: It’s A Small World. De fastpass van Hyper Space Mountain verliep bijna dus snel naar Tomorrowland gerend voor de achtbaan. Het was wel een beetje jammer dat deze niet over de kop ging net zoals in Disneyland Parijs maar ja. Vanuit daar zijn we naar Frontierland gegaan voor de Big Thunder Mountain en lunch. Onderweg kwamen we nog Alice en de Mad Hatter tegen en ik werd meegesleurd in een spelletje wat stiekem best wel leuk was. In de carrousel hebben we nog even met oma gebeld en haar gelijk een deel van het park laten zien.

Vervolgens liepen we naar Pirates of the Caribbean gegaan terwijl we wachtten op de Fast Passes van Haunted Mansion. Tijdens het Pirates ritje vonden m’n ouders het weer leuk om me elke keer dood te laten schrikken in het donker, en bedankt. Daarna nog meer schrikken in de Haunted Mansion, ook een nieuwe attractie voor mij! Daar in de buurt waren ook leuke souvenirwinkels en bij een kristalwinkel hebben we een fotolijst laten graveren als aandenken voor thuis.

We wilden nog in Splash Mountain gaan maar we zagen daar zoveel mensen uit komen die zó nat waren, dat we die maar oversloegen. Zulk mooi weer was het nou ook weer niet dat we in de zon konden opdrogen. Later op de dag hebben we nog wat andere nieuwe attracties gedaan zoals Winnie the Pooh en Alice in Wonderland. Ook nog een keer terug gegaan naar Buzz Lightyear want dat was m’n moeder’s favoriet. Ondertussen ook nog de parade gezien, die was weer erg mooi, en ‘s avonds was er een vuurwerk show. Als laatste zijn we nog in de Indiana Jones achtbaan geweest maar die Fast Passes waren helemaal niet zo snel - we moesten nog zoooo lang lopen voordat we er waren.

We kunnen geen wachtrij meer zien en met 15 km op de stappenteller zijn we weer moe. Morgen verlaten we LA voor Palm Springs, waar we even helemaal niks gaan doen. Ook wel eens leuk voor de verandering.

xoxo

• 16 Mei 2019 - 06:33

Peter Wardenier:

Leuk weer om je verhalen te lezen.
    Je ouders ook alle attracties in geweest??

• 16 Mei 2019 - 20:49

Romy:

Hey Peter! Ja ik heb ze grotendeels meegesleurd naar de attracties haha. Moederlirf is alleen niet meegegaan in Hyper Space Mountain want we dachten dat ie over de kop ging (niet dus). Groetjes!