Van de bergen in Zion naar de Vegas jungle - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Romy - WaarBenJij.nu Van de bergen in Zion naar de Vegas jungle - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Romy - WaarBenJij.nu

Van de bergen in Zion naar de Vegas jungle

Blijf op de hoogte en volg Romy

22 Mei 2019 | Verenigde Staten, Las Vegas

Hey allemaal!

Vandaag verlieten we Bryce Canyon en gingen we verder naar de volgende canyon, Zion. Dit park ligt niet ver van Bryce vandaag maar gelukkig lag hier geen sneeuw!

In Zion wandel je in de canyon zelf, in plaats van boven op de rand naar beneden te kijken. Dit maakt de bergen nog imposanter. Ook zijn hier heel veel bomen langs de rode bergen. We moesten een hele lange en donkere tunnel door voordat we bij het visitor center aankwamen voor mijn stempels. Alleen moesten we daarna nog een parkeerplek vinden en dat bleek een stuk lastiger te zijn. Het gratis parkeerterrein was dus helemaal vol en moesten voor een paar uur in het park twintig dollar betalen. Beetje jammer dit, Zion.

Maar goed, we stapten weer in een shuttle bus naar de laatste stop, Temple of Sinawava. Hier hebben we een stuk langs de rivier gelopen. Daarna weer terug in de bus naar Zion Lodge, waar we naar de watervallen van de Emerald Pools liepen. Het was een gemakkelijk wandelpad zeiden ze, maar het was toch nog best lang en steil en vooral druk. Van hekken langs de rand hadden ze niet gehoord dus we waren blij dat we boven waren. De watervallen bleek er maar één te zijn en zo smaragd groen was het meertje niet maar oké. Snel weer in de bus terug naar de auto want we moesten nog 3 uur naar Las Vegas rijden.

Eenmaal in Las Vegas konden we gelijk inchecken in ons hotel, Hotel Excalibur.

Alles is geheel in kasteel stijl en het is enorm! Maar liefst 28 verdiepingen en twee gebouwen. En natuurlijk een mega groot casino. Nadat we onze koffers hadden gedropt op de kamer, gingen we op pad. We pakten de auto naar het bekende ‘Welcome to Fabulous Las Vegas’ Sign want dat moet je wel gezien hebben. En ja wel, in het warme woestijn klimaat van Nevada hadden wij weer regen. Toen verder gereden naar de Strip om een beetje een richtingsgevoel te krijgen tussen alle enorme hotels. Elke keer als je dacht dat het niet groter kon, kwam er nog een groter hotel aan. We keken in ieder geval onze ogen uit.

We reden de strip af richting downtown Las Vegas, waar we allemaal trouwkapels zagen tussen de oude reclame borden van het oude Las Vegas. Daarna weer rechtsomkeert terug naar de Strip. We parkeerden bij het Bellagio en pakten gelijk een deel van de fontein show mee. Verder over de strip gewandeld naar het Hard Rock Café om daar te eten. Ik kon weer mijn favoriete toetje eten, de Hot Fudge Brownie. Na het eten gingen we terug naar het Bellagio voor de fontein show, maar dit keer bij nacht. Ondertussen door allerlei enorme hotels gelopen en een beetje mensen gekeken, want die lopen hier zat in allerlei soorten en maten.

Na de show hebben we de auto terug naar het hotel gepakt en we gaan nu lekker slapen.

Morgen staat een hele dag Vegas op de planning dus morgen weer een blog met alle ins en outs van Vegas!

xoxo

• 23 Mei 2019 - 15:47

Hugo:

Hebben jullie geen Elvis gezien voor Oma bij de Sign?
    Super leuk om dit weer te lezen allemaal... Genietse !