Big, Bigger, Grand (Canyon) - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Romy - WaarBenJij.nu Big, Bigger, Grand (Canyon) - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Romy - WaarBenJij.nu

Big, Bigger, Grand (Canyon)

Door: Romy

Blijf op de hoogte en volg Romy

19 Mei 2019 | Verenigde Staten, Tusayan

Hey allemaal!

Vandaag hebben we de Grand Canyon bezocht. We hadden de eerste bus vanaf Tusayan gepakt naar het Visitor Center. Het was nogal koud dus ik vroeg me af of we wel genoeg laagjes aan hadden getrokken. Helaas was het Visitor Center nog gesloten dus hebben we gelijk de bus gepakt naar Grand Canyon Village. Vanaf daar zijn we overgestapt naar de busroute richting Hermit’s Rest.

Onderweg zijn er negen stops en bij elke stop zijn we er even uitgegaan om van het uitzicht te genieten. Het is eigenlijk heel gek om te zien, alles is vlak en opeens is een er een hele vallei naar beneden. De kleuren zijn ook elke keer anders door de stand van de zon en level van luchtvervuiling. De zon was inmiddels goed doorgebroken en het was opeens een stuk warmer dan ‘s ochtends. We reden tot aan Hermit’s Rest, waar we even een broodje hebben gegeten. Onderweg kwamen we een stel uit Georgia tegen, de man was erg enthousiast over Nederland en vooral Friesland. We kwamen ze een paar keer tegen tot aan het einde, waar hij een heel verhaal vertelde over de keer dat hij twee Friezen was tegen gekomen in het Berlijn van de Koude Oorlog. Ze waren erg aardig en samen met twee dochters en hun WO II veteraan vader uit Florida was het best gezellig in de bus.

We kwamen terug bij het Visitor Center, waar ik eindelijk m’n stempel kon halen. Daarna de andere bus gepakt naar Mather Point en Yavapai Point. Daar was het een stuk drukker dan het ‘s ochtends was langs de Hermit’s Route. Inclusief een groep fancy Japanners in de meest rare kleding combinaties die ons uit hun foto’s duwden en geen respect hadden voor de natuur. Maar goed dat die reling er staat. Met de bus gingen we weer teug en stapten over op de andere bus richting Yaki Point. Het was daar heerlijk rustig (geen vervelende Japanners) en het uitzicht was geweldig. Nog even snel terug om een snack en souvenirs te halen voordat we weer terug gingen naar Yaki Point voor de zonsondergang. Het werd opeens vreselijk koud dus al klappertandend stonden we te kijken. We hadden deels wolken voor de zon dus dat was wel jammer maar als nog een mooi uitzicht.

Aan het einde van de dag hadden we bijna de hele South Rim gezien met behulp van de vriendelijk shuttle buschauffeurs. De laatste keer gingen we met de bus terug naar Tusayan. Nog een keer gesocialiseerd, dit keer met een stel uit Medemblik - de mensen die tussen ons in zaten vonden het maar niks dat wij tussen hen door praatten haha.

Gisteren had m’n blog weer eens kuren dus de foto’s wilden weer niet verzenden of ze kwamen bij de verkeerde blog terecht. Ik hoop dat ze zich nu wel gedragen en anders zal ik bij de volgende blog erbij zetten waar jullie de foto’s kan vinden.

EDIT: Foto’s willen weer niet uploaden :( :( hoop dat het morgen wel lukt en anders zal ik foto’s op facebook zetten voor de liefhebbers

Morgen gaat nóg vroeger de wekker omdat we op tijd in Page moeten zijn voor onze tour door de Antelope Canyon. Ook rijden we nog even langs het gedeelte van de Grand Canyon wat we nog niet hebben gezien.

xoxo

• 19 Mei 2019 - 18:03

Peter Wardenier:

Helaas nog geen foto's gezien, maar ben er wel heel benieuwd naar.