Cruisen langs de California coast - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Romy - WaarBenJij.nu Cruisen langs de California coast - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Romy - WaarBenJij.nu

Cruisen langs de California coast

Door: Romy

Blijf op de hoogte en volg Romy

14 Mei 2019 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hello from LA!

Vandaag waren we al vroeg onderweg, want vandaag stond de eerste echte roadtrip op het programma! ‘s Ochtends vroeg de koffers ingepakt, snel een ontbijtje gegeten en de auto in. Het ontbijt was trouwens zo triest dat het grappig was - er was alleen maar toast, bagels, wat fruit en cornflakes. Maar ja, het zat er bij inbegrepen en het scheelde weer zoeken.

Om half 8 verlieten we Monterey en namen we weer de Cabrillo 1 Highway langs de kust. De caissière van het tankstation had ons nog wat tips gegeven en met de route op zak gingen we op weg. Onze eerste stop was Garrapata State Park. De zee was zo mooi blauw en er waren allemaal bloemen en planten die heerlijk roken. We konden er wel uren blijven maar er wachtten nog meer mooie uitzichtpunten op ons. Over de Bixby Brug (moederlief weer gillen want omg hoge kliffen) reden we naar Big Sur. Door de bossen klommen we steeds verder omhoog, totdat we uiteindelijk in de wolken reden! Beetje jammer van het uitzicht maar ook wel vet dat we zo hoog zaten. Het Julia Pfeiffer Burns park was helaas dicht maar gelukkig kon ik nog wel een van mijn highlights zien: McWay Falls.

Na een hele tijd niks van de bewoonde wereld te hebben gezien, kwamen we eindelijk wat wegrestaurants en motels tegen. We gingen daarna weer snel verder, want we waren er nog lang niet! We reden verder tussen de bergen door - onze oren gingen elke keer dicht - en vlak langs kliffen, tot de schrik van moederlief. Maar het uitzicht was alles waard. We stopten bij Piedras Blancas, waar duizenden zeeolifanten bij elkaar op het strand lagen. Er was een aardige gids die ons meer over deze dieren vertelde en na wat foto’s gingen we weer door.

Het was inmiddels lunch tijd dus in San Simeon even snel wat gegeten en weer door. We moesten nog ongeveer vier uur naar Los Angeles rijden en in dit gedeelte van de rit waren er minder stops gepland. We kwamen weer zoveel bergen tegen dat we ze niet meer konden tellen aan het einde van de dag. Onderweg nog even gestopt bij een Walmart voor een koeltas en wat eten en weer door. Via Malibu zijn we naar Santa Monica pier gereden. Daar hebben we even rondgelopen en versteld gestaan bij de belachelijk dure prijzen vn de kermis attracties.

Het begon al laat te worden dus we zijn na Santa Monica naar het hotel gereden. Daar even een broodje gegeten, gedoucht en zo weer lekker slapen. Morgen gaan we Los Angeles verkennen en ik kan los met alle winkels hier!

Nogmaals bedankt voor alle leuke reacties die we van jullie krijgen! Echt superleuk om te lezen!

xoxo

• 14 Mei 2019 - 06:14

Lisette Bruijs:

Hele mooie fotos schitterent , geniet ervan

• 14 Mei 2019 - 15:31

Erica Lips:

Dank je wel voor je mooie verhalen. Zo kunnen we meegenieten van al jullie belevenissen. Veel plezier en geniet ervan!!!!

• 14 Mei 2019 - 18:59

Peter Wardenier:

Mooie foto's en weer een mooi verhaal.
    En dat gillen van je moeder hoort er misschien wel een beetje, ziet het er allemaal nog enger uit en beleef je het veel meer

• 17 Mei 2019 - 08:06

Hugo:

Wat een mooie rit weer en leuke foto's !

Geen dolfijnen gezien als de kustlijn?
    Ik kan mij nog goed herinneren dat ze de surfers vooruit gingen...

Heeft Helen een beetje last van hoogtevrees ? :-)

Wel grappig dat jullie beginnen bij Route 66 waar het eigenlijk eindigt.