Ruzie met koffers & oude paleizen: Florence! - Reisverslag uit Firenze, Italië van Romy - WaarBenJij.nu Ruzie met koffers & oude paleizen: Florence! - Reisverslag uit Firenze, Italië van Romy - WaarBenJij.nu

Ruzie met koffers & oude paleizen: Florence!

Door: Romy

Blijf op de hoogte en volg Romy

02 Juli 2014 | Italië, Firenze

Ciao tutti!
Deze dag begon heeeeeel vroeg voor ons, om kwart over vijf ging de wekker want om kwart over zes zouden we vertrekken naar Schiphol. Zo gezegd, zo gedaan en na een kleine file bij Rotterdam waren we op tijd bij Schiphol. Na een emotioneel (kuch kuch) afscheid bij de Hello Goodbye Bar en wat gerotzooi bij de incheckbalie (m'n moeder en technologie, hilariteit volop), vertrokken we naar de douane. Toen had ik natuurlijk weer ruzie met de full body scan, want ja mijn sneakers zijn hartstikke explosief. Vervolgens wat geshopt op Schiphol (nieuwe zonnebril en tijdschriften gescoord) en daarna geboard. Na een hele korte vlucht (ongeveer 1,5 uur) kwamen we aan op Florence airport en het was warm! Best wel heel warm. Met de bus gingen we naar het station en met een hele omweg bij het hotel aangekomen. Onderweg had ik wederom ruzie, dit keer met mijn koffer die weigerde recht te blijven staan terwijl ik die achter me aan sjouwde door de hobbelige straatjes van Florence. In het hotel hebben we ons snel omgekleed en toen begon het pas echt! De eerste stop was de kerk Santa Maria Novella, een supergave kerk met oude fresco's en een klooster! Vlakbij zijn we naar de parfumerie van het klooster gegaan, op aanraden van Adrie, om daar handgemaakte parfum te kopen. En woah, alles ruikt daar heerlijk (beetje jammer dat ik allergisch ben voor parfum). Daarna zijn we richting de Arno gegaan, de Ponte Vecchio over en door naar het Palazzo Vecchio. Onderweg zijn we even gestopt voor een stuk pizza en friet, moederlief had weer koude pizza dus lichtelijk gefrustreerd en nog steeds hongerig liepen we weer verder.
De volgende stop was het Palazzo Vecchio, het paleis van de Medici familie, waar ook een groot deel van het boek Inferno zich afspeelt (en van dat boek zijn wij natuurlijk die-hard fan). Dus wij op zoek naar de verborgen tekst op de wandschildering van Vasari en het dodenmasker van Dante (de eerste niet gevonden, de tweede wel!) en ondertussen de fresco's en plafondschilderingen bewonderd. Nog even van het mooie uitzicht genoten en daarna nog wat gewinkeld. En door die koude pizza hadden we natuurlijk nog steeds honger... Dus op naar het Hard Rock Café om daar een hamburger te eten die níét koud was :)
Moe maar voldaan kwamen we uiteindelijk weer aan bij hotel. Net nog even geskypet met het thuisfront en nu gaan we slapen want morgen hebben we een drukke planning!

xoxo
Romy

• 03 Juli 2014 - 00:09

Oma:

Hallo schatteke. Wat heb je het weer leuk opgeschreven. Talentje hoor.Fijn even op skyp met elkaar gesproken,dus ben helemaal op de hoogte.Benieuwd wat jullie morgen gaan ondernemen.Lekker genieten,en vertel vooral je verhaal hier. Dikke

• 03 Juli 2014 - 07:58

Familie Janssen:

Hoi dames,

klinkt erg gezellig daar in Italie. Geniet ervan!

• 04 Juli 2014 - 07:38

Erica:

Hallo dames, jullie hebben al veel gezien op de eerste dag. Heel veel plezier verder.