The Phantom of the Opera is singing in the rain :) - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Romy - WaarBenJij.nu The Phantom of the Opera is singing in the rain :) - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Romy - WaarBenJij.nu

The Phantom of the Opera is singing in the rain :)

Door: Romy

Blijf op de hoogte en volg Romy

24 Februari 2013 | Verenigde Staten, New York

Na een lange nacht (we gingen uitslapen) werden we wakker met een regenachtig uitzicht vanuit het raam, dat werd binnenblijven! Na een lekker ontbijt en wederom een skype sessie met oma, vertrokken we met de metro naar the Metropolitan Museum of Arts. En dat is me toch een groot gebouw! Niet te geloven, je kan er gemakkelijk in verdwalen! In het museum hebben we o.a. Een Egyptische tempel, schilderijen van Rembrandt, Monet en van Gogh en Griekse beelden gezien. Bij die Griekse beelden was het het weer 'raad-je-griekse-god', waarbij ik raad welke god/godin/mythisch figuur het is en daarna check of ik het goed heb. Soms is die gymnasium opleiding ergens goed voor :)
Na een paar uur in het museum te hebben gewandeld, vertrokken we naar de UGGs winkel die een straat verderop ligt. Daar heb ik superleuke schoenen en laarzen gekocht, m'n moeder nieuwe zwarte en m'n vader schoenen gekocht. Toen met de metro naar Times Square waar m'n moeder en ik een halfuur in de rij, in de regen, hebben gestaan om kaartjes te kopen voor The Phantom of the Opera. Daarna zijn we wezen eten bij Applebees, waar ze echt superlekkere steaks verkopen! Na het eten hebben we nog wat souvenirs gekocht en toen was het tijd voor de voorstelling! We zaten achterin maar we hadden best goed zicht, alleen hadden we vrij weinig voetenruimte (in het vliegtuig heb je volgens mij meer ruimte, maar ja). De voorstelling was echt zo geweldig omingaaf! M'n ouders verstonden de helft van de gezongen tekst niet (dat was ook niet zo moeilijk, het is allemaal best opera achtig en ik verstond ook niet alles) en ondertussen legde ik het hele verhaal uit. Er zat een irritant 8 jarig jongetje achter ons die de hele tijd tegen m'n moeders stoel aan trapte en vroeg wat er nou eigenlijk gebeurde op het podium. Ik bedoel, je mag best met een achtjarige naar een musical gaan, mAar niet naar the Phantom. Ik moest die film drie keer bekijken voordat ik die snapte, en ik ben acht jaar ouder als die jongen. Bij het slotnummer (Down Once More, een van de beste nummers vind ik) zat ik natuurlijk weer bijna te janken, hoe kan het ook anders. Ik vroeg me dus na de voorstelling af wie nou wie was in de voorstelling dus ik ging het aan een of andere medewerker vragen. De zei dus dat de acteurs aan de andere kant het theater verlieten dus wij sprintten daar heen (gelukkig was het vlak naast het hotel dus we hoefden niet ver meer te lopen). Buiten stond Sierra Bogges, die Christine speelde en die deelde handtekeningen uit en ik ben ook nog met haar op de foto gegaan. Ook heb ik een foto en handtekening van Kyle Barisich (Raoul in de voorstelling) gescoord! En hij is knap, pfoe! We hoopten dat Hugh Panaro (de Phantom) nog naar buiten zou komen maar die was waarschijnlijk al weg, jammer genoeg.
Eenmaal op de hotelkamer heb ik snel gedoucht en met de muziek van de Phantom op m'n iPod aan het bloggen geslagen.

Trusten allemaal, morgen weer vroeg op voor de laatste hele dag in New York! Ik wil nog niet weeeeeg!
xoxo Romy

  • 24 Februari 2013 - 09:33

    Oma:

    Een hele goede morgen kindertjes.Allereerst wil ik even melden dat ik bijna een hartwip kreeg toen ik het rolluik open deed grrrrr want er lag een dik pak SNEEUW.Dus als er weer zo'n groene milieuterrorist begint te zeveren over de opwarming van de aarde dan kunnen ze van mijn een

  • 24 Februari 2013 - 09:38

    Oma:

    Huh het halve bericht is weg??

  • 24 Februari 2013 - 10:44

    Erica :

    Wat hebben jullie weer een leuke dag gehad. Wat gaaf dat jullie naar de musical zijn geweest, leuke foto's hebben jullie gemaakt. Geniet van jullie laatste dag een goede terugreis toegewenst.
    Groetjes Erica

  • 24 Februari 2013 - 11:13

    Oma:

    Oke overnieuw.weer een leuk verhaal Romy,veel gedaan en een mooie musical gezien.Vandaag weer een drukke en lange dag pff.En dan morgenavond vliegtuig in en hup naar HUIS.Geef maar even door wat je wil eten,iets met GROENTEN? Ofzo want na al die xxxxxxl burgers heb je wel weer vitamine nodig haha.Ik ga zo maar SNEEUW ruimen want ja ik moet zo even filmpje verwisselen bij blubblub.We zien elkaar straks mss nog op Skype.Groetjes en dikke xxx

  • 24 Februari 2013 - 14:41

    Eveliene:

    Hee lieve schatten, wat leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt!! Met zijn drieën lekker genieten en veel bezichtigen!! Ik hou het helemaal bij!!
    Ook super leuk te lezen hoeveel contact via Skype je hebt met oma!! Die oma is toch wel alles he!!:) erg leuk!!
    Geniet ervan en nog veel plezier!!
    Liefs, dikke kus voor jullie allen Eveliene het kleine Paashuisje

  • 24 Februari 2013 - 19:12

    Jaloerse Kip:

    Wat geweldig om te lezen, wat een gave foto,s en wat ben ik jaloers........mis alleen nog......Hey Upper East Siders, Gossip Girl here, you're one and only source into the scandalous lives of Manhattan's elite.....geniet er nog even van.....having the time of your life:-) XOXO

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romy

Actief sinds 13 Feb. 2013
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 13585

Voorgaande reizen:

09 Mei 2019 - 26 Mei 2019

USA Roadtrip

02 Juli 2014 - 10 Juli 2014

Bella Italia!

20 Februari 2013 - 26 Februari 2013

New York!

Landen bezocht: