Uptown, eeh, Downtown girl! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Romy - WaarBenJij.nu Uptown, eeh, Downtown girl! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Romy - WaarBenJij.nu

Uptown, eeh, Downtown girl!

Door: Romy

Blijf op de hoogte en volg Romy

23 Februari 2013 | Verenigde Staten, New York

Er is er een jarig hoera, hoera! En dat was m'n papa! Gisteren hadden we bij Magnolia's Bakery cupcakes gehaald, inclusief kaarsje en die hebben we vanochtend opgegeten en ondertussen met oma geskypet. Toen gingen we naar Grand Central Station, wat een supergaaf gebouw is dat zeg! Amsterdam Centraal is er niks bij! Daar ff wat gegeten en vervolgens naar de boot! We gingen een Semi Circle Cruise maken over de East en Hudson River. We zaten dus op het buitendek en daar waaide het toch hard! Dus helemaal verkleumd op de boot, wel een supermooi beeld van New York gekregen en heel veel info gehad over allerlei gebouwen. Het was toen alweer twee uur toen we naar het 9/11 memorial gingen. We zijn eerst helemaal verkeerd gelopen (het bleek dus dat we op de ene straat tickets moesten halen, terwijl op de andere straat het mermorial was, wat een gedoe allemaal) en toen moest je drie keer je tickets laten zien (bij binnenkomst, bij de security en na de security, lekker logisch allemaal) en doen waren die tickets opeens weg! Gelukkig waren de medewerkers zo aardig om nieuwe tickets te geven, dat dan weer wel. Het memorial zelf was erg indrukwekkend, die 'pools' zijn namelijk best diep. Wall street was de volgende stop, nadat we even naar Trinity Church zijn geweest. Op Wall street zelf valt weinig te beleven dus zijn we weer met de metro naar Brooklyn Bridge en daarna Chinatown gegaan. Daar waren marktkraampjes, pekingeenden en restaurantjes in overvloed. Daar vlakbij was Little Italy, waar bijna iedere ober van een restaurant beweerde dat hij in Nederland was geweest (ze vragen hier trouwens overal waar je vandaan komt) en ze ons vervolgens probeerde ons in het restaurant te lokken. Ain't gonna happen, Mario! Toen was het etenstijd en gingen we naar Ellen's Stardust Diner. Dat is een restaurant waar alle obers zingen en is geheel in jaren 50 stijl. Kortom: mijn ideale restaurant! De hamburger was heerlijk en de muziek superleuk. Ze gingen zelfs voor alle jarigen Happy Birthday zingen! Een van de obers vroeg aan m'n vader hoe oud die was geworden, hij antwoordde 44 en ze beweerde dat hij als 25 eruit zag. En dat riep ze dus ook in het hele restaurant om "George turned 25 today!". Na het eten zijn we naar Macy's en het Empire State Building gegaan, Macy's viel een beetje tegen (namelijk veel te veel kleding en allemaal ongeveer hetzelfde). Het Empire State Building daarentegen totaal niet. We hadden een superleuke audiotour (van ene Tony uit Little Italy) en het uitzicht was amaaaazing! Al die lichtjes, niet normaal. Ik wilde daar een foto maken maar er liepen de hele tijd jongens doorheen, best vervelend maar ze waren Brits en niet lelijk dus van mij mochten ze best door m'n beeld heen lopen :)
Eenmaal buiten bleek het alweer laat te zijn dus weer met de metro naar Times Square gegaan. Daar was zo'n spuitverf artiest die ongelofelijk mooie tekeningen maakte, dus die hebben we maar gelijk gekocht. Vervolgens heeeel snel naar het hotel gegaan en nu weer kapotmoe. Maar het is het waard hoor! Gelukkig hebben de mensen in Dordt ook weer vakantie, dus dat is ook wel weer fijn. Hoe is het daar aan de andere kant van de oceaan? Net zo leuk als hier?

Ik ga weer slapen want morgen wordt weer een drukke dag met o.a. The Metropolitan Museum of Arts! Woehoeee!
xoxo Romy

• 23 Februari 2013 - 09:51

Leonie:

Terwijl ik dit zit te schrijven, liggen jullie nog lekker op 1 oor en heb ik er al weer een paar uurtjes opzitten! Hopelijk hebben jullie weer heerlijk geslapen en kunnen jullie er weer tegenaan vandaag!Zal wel weer een erg drukke en vermoeiende dag worden, maar dat is het zeker waard!
    Vind het erg leuk om jullie belevenissen via je blog te volgen(je hebt schrijftalent)) en waan me zo ook een beetje in NYC. Wat hebben jullie al ontzettend veel gezien en gedaan en ja het shoppen mag natuurlijk ook niet ontbreken. Pas maar op dat je straks niet te veel overgewicht hebt haha. Ik wens jullie een hele mooie dag toe en geniet er maar lekker van!Wacht met spanning je volgende verslag af!! Veel liefs vanuit een koud, maar droog Brabant xxx

• 23 Februari 2013 - 09:54

Leonie:

Ps: Mooie foto's hoor!

• 23 Februari 2013 - 12:30

Astrid N:

ik wacht met spanning af op de foto's met de Britse jongens derop ^^

het klinkt echt suuuuuperleuk allemaal en wat leonie ook al zegt, je heb zeker schrijftalent! echt leuk om te lezen zo :)

• 23 Februari 2013 - 13:00

Oma:

Good morning vakantiegangers.Weer een leuk verhaal Romy.Het schiet nu wel op , de dagen vliegen voorbij (gelukkig).En wat waren er veel mensen op papa z'n verjaardag een zaal vol ha.Leuke foto's ook,en aan het ijsje te zien is alles daar xxxxxl.Was wel gezellig om met jullie koffie en gebak te eten met Skype.Ben reuze benieuwd wat jullie vandaag weer gaan beleven,laat de dollars maar weer rollen daar zijn ze voor,maar zo te horen is dat geen probleem.Rene is net langs geweest,en iedere dag controle van Andrea tja... Bejaard he.Geniet nog maar even en dan vlug naar huis pff.Heeeeel veel plezier en dikke xxx.

• 23 Februari 2013 - 13:22

Erica Lips:

Romy, wat kan jij leuk en gezellig schrijven. Het is heel erg leuk om jullie belevenissen te lezen. Jullie hebben al heel wat gezien. Met de foto's kunnen we een beetje meeleven van wat jullie meemaken. Feliciteer je vader nog van ons. Fijne dag toegewenst en ben zeer benieuwd naar de volgende gebeurtenissen.
    Groetjes Erica

• 23 Februari 2013 - 13:55

Marieke:

Wat maak jij toch allemaal mee zeg.
    En wat zien jullie een hoop! Jullie zullen wel erg moe zijn als jullie terug zijn.
    Maar het is de moeite waard, dit is een belevenis voor het leven.
    Ik had pas toen ik thuis was echt zoiets van: "wow ik heb daar echt rondgelopen."
    Geniet er nog van!
    XX Marieke

• 23 Februari 2013 - 15:01

Betty:

Nou Romy na al die verslagen begin ik toch wel een beetje jaloers te worden,ik ben niet zo van NY maar als ik dit lees gaat het toch wel wat meer trekken haha.De foto's zijn ook prachtig en baai de wee laat al die knapperds nou maar lopen want die lopen er hier ook genoeg,anders moet je oma straks ook nog naar NY verhuizen en dat kunnen we haar toch niet meer aandoen hé.
    En van die straatartiest had Chantel een filmpje op FB gezet en dat was idd amaaaaazing.
    Nou ik wens jullie iig nog heel veel plezier en doe siggies maar ik ben bang dat dat wel gaat lukken hahaha
    xxxxx

• 23 Februari 2013 - 15:42

Louise Bram En Twan:

Hoi romy george en helen

Wat schrijf jij toch leuke verslagen!!
    Jullie hebben het echt wel leuk daar super hoor

hier aan de andere kant van de oceaan is het ook heel erg koud!!
    Vandaag heeft twan weer voor het eerst een voetbalwedstrijd gehad en kan je vertellen ;moeders was blij dat de wedstrijd klaar was brrrrrr

geniet er nog van daar in de big apple
    veel liefs louise bram en twan dikke kus voor mijn broertje